Babiš u piva, Rakušan pošťákem, Hamáčkův tým v červených svetrech. A na vás to funguje?

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
Jan Hamacek
Zdroj: Alexandros Michailidis / Shutterstock.com

Předvolební kampaně jsou v plném proudu. Politici si zkouší své voliče podmanit nejrůznějšími způsoby a často k tomu volí velice očividné taktiky. Pojďme se podívat na ty nejznámější politiky a jejich chování v předvolebních kampaních.

Ačkoliv se premiér Babiš v průzkumech voleb neumisťuje na prvním místě, usilovně se o něj snaží. S fanoušky pravidelně komunikuje na sociálních sítích, před nedávnem přidal fotografii a v popisku vyzval občany, aby vyrazili na pivo do znovuotevřených hospod.

Ten dělá to a ten zas tohle

Svůj pravidelný souhrn týdne minulou neděli natočil s půllitrem piva. „Budu mluvit o českém pivu, o české hospodě a české gastronomii. A chtěl bych všechny, kteří podnikají v tomto oboru, podpořit,“ řekl Babiš v úvodu svého videa.

Mezi další politiky, kteří se ve velkém snaží o získání co největšího počtu voličů, je Tomio Okamura z hnutí SPD. Ten rozjíždí po České republice jarmark, na kterém si budou mít voliči možnost zakoupit zboží za „lidové ceny“.

Již v minulosti jsme vás informovali o této strategii, ve které se Okamura snaží získat hlasy převážně starších občanů, kteří na lidové ceny slyší.

Strana Pirátů si v průzkumech vede velice dobře. Lídr této strany, Ivan Bartoš, se před volbami začal fotit a na své sociální sítě přidává fotky, na kterých ometá sníh auta, nebo jak přeje k narozeninám místopředsedkyni strany Olze Richterové. Během kampaně se na sobě také snaží makat a v zimě se chodil otužovat.

Červený svetr nebo šetření přírody

Ministr vnitra a šéf ČSSD Jan Hamáček se stal během první vlny známý díky svému červenému svetru, ve kterém se objevoval snad úplně na každé události. Tento červený svetr se stal symbolem kampaně, a na začátku června si dokonce všichni ministři i poslanci ČSSD oblékli červené svetry na jednání Sněmovny.

A jakou taktiku zvolil předseda hnutí STAN? Vít Rakušan tráví většinu času během kampaně s šéfem Pirátů Ivanem Bartošem, s jehož stranou jdou Starostové do voleb v koalici.

Vít Rakušan o sobě začal prozrazovat věci, které se během běžného „nevolebního“ období občané nedozví. Všichni se tak mohli dozvědět, že se s rodinou přestěhoval z bytu v Kolíně do domu, který několik let rekonstruoval.

V kontaktní kampani pak v obleku a batohem na zádech roznáší koaliční noviny, ukázal se ale také v mikině u pivní pípy. Během kampaně volí místo běžné dopravy kolo či koloběžku.

Zdroj: Facebook, Blesk.cz

Autor: František Olša



Související články