Nekonečná oprava D1 se prý stihne včas. Její kvalita vás ale nepotěší

od Šárka Blahoňovská
2 minuty čtení
jurecka
Zdroj: Anna Vavríková / MAFRA / Profimedia

Na dálnici D1 probíhají již od roku 2013 úpravy, které značně omezují provoz v některých jejích úsecích. Původně měly být opravy dokončeny do letošních prázdnin, později se ale termín posunul na první říjnový víkend, který je zároveň posledním týdnem před volbami. Informuje o tom Česká televize.

Mezi Mirošovicemi a Kývalkou je v současné době nedokončených posledních několik úseků. Podle všech dosavadních informací by měly být opravy dokončeny včas podle plánu, a veškerá omezení tak budou ukončena.

Po volbách by měly probíhat už jen finální úpravy, které nijak neomezí provoz na dálnici D1. Jenže podle předsedy KDU-ČSL Mariana Jurečky je možné, že včasné opravy půjdou na úkor kvality a bezpečnosti silnice.

„Nejsem si jist, jestli se to stihne. Byl bych velmi rád, aby to nebylo, jako když se končila pětiletka – že se to musí stůj co stůj k tomu datu dokončit. Chci, aby to nebylo na úkor bezpečnosti a kvality. U mostů je evidentní, že se to nestihne. Myslím, že po těch deseti letech už je jedno, jestli to bude v září, nebo v listopadu,“ vyjádřil se.

Volby mohou změnit mnohé

Je pravdou, že volby mohou vést k výměně na postu ministra dopravy i financí, každý se tak snaží plnit sliby a dělat, co umí. V následujících letech má být podle Jurečky problémem stavby nových úseků silnic a opravy těch starých ufinancovat.

Už dnes odborníci říkají, že rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury, který se plánuje na příští rok, nebude stačit na to, aby se mohly začít stavět nové úseky. „Vypadá to, že bude stačit jenom na to, aby se pokračovalo v rozestavěných,“ avizoval.

Jurečka viní vládu z nedostatku peněz

Prozatím to vypadá, že na dopravní infrastrukturu uvolní vláda příští rok zhruba tolik peněz, co letos. Podle Jurečky je to ale nedostatek. Viní vládu z toho, že ubrala finance z evropského fondu obnovy.

Šéf dopravního podvýboru sice upozornil, že existují i další finanční zdroje, i tak to ale vypadá velmi špatně. „Důležitá část dopravní infrastruktury je kvalitní údržba. Je důležité, aby zůstal zachován minimálně rozpočet přes 15 miliard korun,“  upozornil Jurečka.

Jak nakonec financování oprav dopadne, zda se stihne D1 dokončit do voleb a jak ovlivní stavy silnic názory českých voličů, je otázkou. Podle webového serveru České televize to nebude ale trvat dlouho a Česká republika pozná odpověď.

Autor: Šárka Cvrkalová



Související články