Jak nalákat více uchazečů o zaměstnání?

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
Komerční sdělení
Zamestnani
Zdroj: Pexels

Hledáte do týmu nového iťáka a stále se vám nedaří najít toho pravého? Pokud se vám odpovědi nehrnou, chyba může být v inzerátu. Především v nedostatku informací nebo ve špatných informacích.

Problém s iťáky v ČR – není jich dost

Podle společnosti Jobstack.it na českém trhu chybí až 20 000 specialistů v oboru IT. Najít tak zkušeného iťáka do svého týmu je tak pro personalisty skutečně oříšek. Jak ho rozlousknout?

Jedním ze základních tipů je – uvádějte do inzerátů plat. Pracovní nabídky, které mají uvedené alespoň platové rozmezí získají až 4krát více odpovědí oproti těm, kde se o platu mlží či dokonce úplně mlčí.

Pracovní a platové nabídky jsou často začarovaným kruhem

Uvádění platu v inzerátech je ošemetné a často za chybějícím údajem nestojí personalista, ale vedení firmy. Tím se však dostává nabídka a poptávka do začarovaného kruhu. Firma může nabídnout klidně královský plat, ale jen po osobním setkání, kdežto zájemce nechce ztrácet čas s pohovorem, když neví, jestli se mu pohovor vůbec vyplatí.

Tato nešťastná situace má naštěstí řešení. Nechte uchazeče, ať vám svou platovou představu napíšou jako první.

Nechte mluvit o platu kandidáty

Zmíněný pracovní portál Jobstack.it personalistům nabízí jednoduchý trik, jak se uvádění platu vyhnout, a přitom uspokojit i potřeby kandidátů.

Ti totiž mohou uvést svou platovou představu hned při odpovědi na inzerát, aniž by bylo potřeba absolvovat zdlouhavá kolečka nikam nevedoucí komunikace.

Navíc také získáte možnost zjistit, jestli je platová nabídka, kterou plánujete kandidátům přednést vůbec realistická. Na základě odpovědí pak můžete po domluvě s vedením platové podmínky upravit. Pokud vám více kandidátů uvede výrazně vyšší plat, je jasné, že bude někde chyba.

Co dalšího by měl obsahovat úspěšný inzerát?

Platové podmínky v inzerátu však nejsou rozhodně vše. Úspěšný inzerát by měl obsahovat také dostatečné informace o projektu a používaných technologiích. Nezapomeňte ani na informace o týmu a celkové firemní kultuře a pracovním prostředí.

Stejně tak byste měli mít na kandidáty realistické požadavky s ohledem na ohodnocení i celkovou situaci na trhu.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ



Související články