Hnutí SPD zahájilo kampaň do komunálních voleb. Tomio Okamura v nich vidí pro hnutí velký potenciál

od Soňa Jiroutová
2 minuty čtení
Tomio Okamura
Zdroj: Jan Handrejch / Právo / Profimedia

V sobotu 18. června zahájilo hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) na pražském Střížkově kampaň do komunálních voleb. Ty Okamura označil za velký potenciál pro hnutí SPD. V rámci kampaně hnutí opráší akci český jarmark, která v pozměněné formě bude probíhat pod názvem Staročeská pouť.

V komunálních volbách vidí Okamura potenciál

Okamura na začátku svého projevu poděkoval všem z SPD za jejich práci pro stranu i občany a označil hnutí za „silný tým“.

Vyzdvihl také důležitost komunálních voleb, díky kterým pak zástupci SPD mohou přímo v krajích zjistit, co lidi trápí. Uvedl, že v současné chvíli je to samozřejmě drahota.

Tu dal za vinu vládní koalici s tím, že jí již občané druhou šanci nedají, a tedy je zde světlo na konci tunelu, že bude někdy opravdu lépe.

„Pokud bychom zrealizovali program SPD a zavedli u nás demokracii s plnou odpovědností odpovědných, tak se lidem skutečně bude žít levněji a jen tam, kde je svoboda a skutečná demokracie se žije také lépe a veseleji,“ zakončil Okamura svůj projev, který si celý můžete pustit na facebookových stránkách hnutí SPD.

Díky selhání koalice tak Okamura vidí právě v komunálních volbách velký potenciál, a tedy již nyní hnutí podalo přibližně 340 kandidátních listin. Nejedná se však o konečné číslo, protože kandidovat chce hnutí celkem ve 400 městech a obcích.

„Za SPD tak bude kandidovat přibližně 10.000 občanů v komunálních volbách,“ uvedl Okamura.

V rámci jednotlivých okresů pak hnutí bude sestavovat různé koalice dle potřeb daných oblastí. Do koalice tak SPD půjde s Trikolorou, Svobodnými a loajálními či lokálním politickým uskupením Moravané.

„Koalice se budou lišit místo od místa, stejně jako témata,“ vysvětlil Okamura své záměry.

Akce Staročeská pouť

Hnutí se na konci srpna vrátí se svou kampaní české jarmarky, která nyní ponese název Staročeská pouť. V rámci ní bude v krajských městech hnutí nabízet potraviny levněji, než jsou k dostání v kamenných obchodech.

„Chceme opět dát prostor českým producentům, ale to je zatím v jednání. Poskytli bychom jim stánek bez jakékoliv dotace ze strany SPD a mohou si tam za jakékoliv ceny, které budou chtít, prodávat své zboží,“ uvedl k akci Okamura.

Tuto kampaň doplní navíc přibližně 200 billboardů, které však budou dle Okamury jiné, než ty které již zaplavily Česko.

Billboard SPD

Zdroj: Facebook/Tomio Okamura – SPD

Tyto billboardy jsou totiž parodickým formátem reagujícím na jinou kampaň, která v Česku probíhá.

Ke kampani se vyjádřil i místopředseda hnutí Radim Fiala. Kampaň dle něj bude zaměřena zejména na boj proti zdražování a dále bude zdůrazněno, že SPD je proti válce.

„Jakákoliv špatná dohoda je lepší než tisíce, nebo dokonce miliony dalších mrtvých,“ uvedl Fiala jasné stanovisko k válce na Ukrajině.

Komunální volby se v České republice uskuteční 23. a 24. září. V posledních komunálních volbách v roce 2018 získala SPD 3,19 % hlasů a 155 mandátů v zastupitelstvech.

V Senátu doposud hnutí nemá žádného zástupce, a proto má jako další prioritu právě i volby do Senátu. Zde má zatím připraveno 14 kandidátů, o jejichž podpoře jedná s hnutím ANO.

Zdroj: Facebook, iDNES, ČTK

Autor: Soňa Jiroutová



Související články