Jak se chovat v české metropoli, ukazuje desatero doporučení. Užívejte si, ale respektujte pravidla

od Raina Tomanová
2 minuty čtení
turiste praha
Zdroj: Rrrainbow / Shutterstock.com

Od prvního července se spouští marketingová kampaň, která chce podpořit domácí cestovní ruch. Turisté se mimo jiné dozví, jak se v Praze chovat a zároveň si ji užít na maximum.

„Těší nás, že jste si vybrali pro návštěvu právě naši metropoli, a uděláme vše pro to, abyste se tu cítili jako doma. Doma tu jsou ale i Pražané, kteří jsou skutečnou duší města a vytvářejí v něm jedinečnou atmosféru,“ hlásá stránka Prague, kde najdete desatero doporučení.

Jak si uchovat vzpomínky na Prahu v živé paměti?

Prague City Tourism chce do Prahy turisty samozřejmě nalákat, na druhou stranu je chce upozornit na to, že zážitky mohou být hlubší, než si kolikrát dokážeme uvědomit. PCT tak nabádá nejen k tomu, aby turisté nepili alkohol u historických památek.

Upozorňuje na to, že je potřeba podpořit místní ekonomiku, proto by si měli zakoupit produkty, které jim Pražané nabízejí. Po Praze se mohou turisté pohybovat pěšky nebo díky MHD, protože i jízda metrem může být zážitkem.

Už loni městská část Praha 1 připravila projekt, který se těšil velké oblibě. Respekt byl jeho hlavním cílem. „Touto kampaní se snažíme návštěvníky pozitivně motivovat, aby si užívali pohostinnost a krásy Prahy 1, ale aby zároveň respektovali soukromí a klid místních občanů,“ uvedl starosta Petr Hejma pro web Praha1.

Po celé Praze jste mohli vidět informační plakáty. Už loni začala Praha 1 také spolupracovat právě s PCT, díky tomu se podobná kampaň mohla letos spustit znovu. Především zástupci hlavního města tento nápad kvitují a podporují ho.

Žádný alkohol, ale přitom spoustu zábavy

Cílem je turistům ukázat, že do Prahy mohou jezdit nejen za zábavou. „Na ty je to zacíleno primárně. Chceme, aby pochopili, že Praha je živé město, kde bydlí obyvatelé a je třeba je respektovat,“ řekla radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.

Souhlasí s ní také mluvčí PCT: „Praha je krásné evropské město, měla by být světovou metropolí, kam turisté přijedou primárně za naší kulturou, historií a gastronomií, ne se lehce a levně opít,“ řekla Klára Malá pro Seznam Zprávy.

„Chceme změnit image Prahy u zahraničních turistů, ale zároveň nám nejde o to jim nevkusnou formou říkat: chovejte se slušně,“ dodává. Doufejme, že se tak skutečně Praha stane místem, kam se budou turisté rádi vracet.

Zdroj: Prague, Praha 1, Seznam Zprávy

Autor: Raina Tomanová



Související články