KOMENTÁŘ: Česká pošta zdražuje známky. 2 koruny navíc trápí nespokojené zákazníky, důvod ale není finanční

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
Ceska posta
Zdroj: Profimedia

Česká pošta opět zdražuje. V současné době stojí známka na dopis 21 korun, od února to ale bude 23. Vyplývá to z ceníku, který společnost zveřejnila na svých webových stránkách. Je to logické vzhledem k inflaci a k tomu, že zdražuje v dnešní době snad úplně všechno, ovšem nelogické vzhledem k tomu, že se službami České pošty velká část zákazníků není tak úplně spokojená.

Tento text je komentářem autora.

Někteří lidé se ještě nevzpamatovali z toho, že v listopadu zdražila pošta známku z 19 na 21 korun. Nedávno si na to ve frontě přede mnou na poště stěžoval důchodce, který málem omdlel po zjištění, že příští rok si připlatí ještě o dvě koruny víc.

Je pravda, že dopisů ročně běžně neposíláme stovky a zdražení dopisních známek tak naši peněženku nijak výrazně nezatíží. „To je strašné, co budeme dělat? Co když budu chtít poslat první dopis v životě a nebudu mít na známku? Fialo, odstup!“ komentoval humorně tuto situaci na twitteru jeden z uživatelů.

Většině lidí je asi jasné, že o ceny známek tu až tak úplně nejde. Ačkoli Česká televize informovala, že se dále zdraží také dopisní obálky, vzrostou ceny za poslání doporučených dopisů a také se zvýší částka za službu SIPO, jde více o princip než o těch pár korun.

Nejvyšší ceny za nejhorší služby

Česká pošta má minimálně mezi mými přáteli pověst toho nejméně spolehlivého dopravce. Samotnou by mě zajímalo, kde asi skončil balíček, který jsem si objednávala začátkem října. A přestože spolehlivost společnosti je doslova k nezaplacení, za její služby budeme ironicky opět připlácet.

Podle iDNES rostou ceny na poště kvůli inflaci a také kvůli zdražování energií. Částečně se do nich ale promítlo i zdražení pohonných hmot. Přitom právě balíčky doručované dodávkami mají často zpoždění, dorazí ve stavu, v jakém rozhodně nebyly odeslány, nebo nedorazí vůbec.

Když celý den čekám doma na balíček a večer se dozvím, že Česká pošta nezastihla adresáta, a proto mu uložila zásilku na pobočce, rozhodně si pak druhý den nechci v novinách přečíst, že se služby této skvěle fungující společnosti zdražují.

Jak to shrnul jeden z uživatelů sociálních sítí, Česká pošta je už delší dobu zralá na výměnu vedení a kompletní reformu. Jediné, co se jí daří dobře, je pomoc konkurenci, protože mnoho zákazníků si raději za zásilky připlatí jinde.

Podle serveru Mobilizujeme třeba taková Zásilkovna před časem zdražila odeslání balíčku z 69 korun na 79. Ani ta desetikoruna ale většinu mých přátel od využití jejích služeb neodradila. Zatímco o dvoukorunovém zdražení České pošty se mluví ve velkém. Je tedy jasné, že peníze v tomto případě nehrají hlavní roli.

Zdroj: Ceník České pošty, Česká televize, iDNES, Twitter, Mobilizujeme, Přehledně24

Autor: Šárka Cvrkalová



Související články