KOMENTÁŘ: České dráhy nechají cestující hodnotit spokojenost s jízdou. Jde o skvělý způsob, jak snížit zaměstnancům společnosti sebevědomí

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
ceske drahy
Zdroj: Profimedia

České dráhy před několika dny zavedly možnost hodnotit spokojenost cestujících s jízdou. Ti, kteří si koupili jízdenku přes aplikaci Můj vlak, mohou nyní udělit společnosti po absolvování cesty jednu až pět hvězdiček. Podle ministra dopravy Martina Kupky to má vést ke zlepšení fungování Českých drah. Je ale dost možné, že pokud se nejprve něco nezmění, povede to spíše k depresím zaměstnanců společnosti. Osobně se totiž domnívám, že velká většina hodnocení bude plná negativ.

Tento text je komentářem autora.

„Bude to předmětem pravidelného vyhodnocování. Abychom viděli, kde nás ještě tlačí bota, a kde už jsou naopak cestující spokojeni,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka podle iDNES. Ten zřejmě nakupuje obuv v dětském oddělení, protože ho zmíněná bota tlačí zatím pořádně.

České dráhy se denně omlouvají cestujícím za zpoždění, ruší spoje a dopravu komplikují také mnohé výluky. Nápad spustit možnost hodnocení v listopadu, kdy začíná cestování ovlivňovat také zimní počasí, měl nejspíš někdo, kdo chtěl pracovníkům společnosti hodně snížit sebevědomí.

„V pátek poprvé spadly asi tři vločky sněhu. Jela jsem jen z Milovic do Prahy. Ranní vlak měl zpoždění 40 minut, ten odpolední zpět pak nejel vůbec. Škoda, že jsem si nekoupila jízdenku přes aplikaci. Hned bych České dráhy ohodnotila,“ říká pro Přehledně24 dvaadvacetiletá cestující Kristýna.

Ta si nejspíš příště jízdenku online koupí, aby si mohla vylít svůj vztek a dát společnosti jednu hvězdičku. A to jen proto, že aplikace nepovoluje hodnocení do minusu. Podle ministerstva dopravy je ale přesto hodnocení cestujících jednou z možností, jak Českým drahám pomoci.

Využívání elektronických služeb

„Představili jsme novinky, které zjednoduší a zlepší služby v oblasti online odbavení pro cestující Českých drah. Zaměřujeme se na prozákaznický přístup a využívání moderních technologií,“ tvrdí na svém twitteru Kupka.

Kromě možnosti hodnotit jízdu cestujícími se upravují i další věci, které online nákup jízdenek podpoří. Cestující, který si lístek koupil přes aplikaci Můj vlak, dostane v případě odstoupení od koupi peníze zpět do 48 hodin a nebude na ně muset už čekat měsíc.

Pokud se tak rozhodnete například kvůli zpoždění jízdenku nevyužít, můžete se za dva dny těšit z vrácených peněz. Pokud se navíc vlak zpozdí o více než hodinu a vy s ním přesto pojedete, získáte do 48 hodin zpět část zaplacených peněz, informuje Deník.

To není až taková hitparáda, protože pokud se vlak zpozdí o 55 minut, nejspíš prošvihnete nějakou důležitou pracovní schůzku a neuvidíte ze svých zaplacených peněz ani korunu. Ale můžete dát Českým drahám vědět, že jízda stála za starou belu a za pouhou jednu hvězdičku. A to se rozhodně vyplatí.

„Chceme jasně slíbit, že v příštím roce se situace výrazně zlepší. Příští rok se ponese ve znamení sledování co největší spolehlivosti. Ta je jedním z klíčových parametrů, které přitahují cestující, když to funguje dobře. A zaměříme se i na čistotu ve vozidlech,“ dodal Kupka pro Českou televizi.

Ačkoli ohledně čistoty ve vlacích si zatím moc zákazníků nestěžovalo, rozhodně je to bod, který na program zlepšování zařadilo ministerstvo velmi správně. Na ulepené stolečky a špinavé záchody si totiž cestující nestěžují jen proto, že na to nemají kapacitu. Jsou příliš zaneprázdněni řešením zpoždění vlaků.

Zdroj: Ministerstvo dopravy ČRiDNESDeník, Česká televizeTwitter, Přehledně24

Autor: Šárka Cvrkalová



Související články