O Velikonocích se uzavře část metra C. Budou se vyměňovat pražce

od Veronika Holcová
2 minuty čtení
metro oprava
Zdroj: PETR TOPIČ / MAFRA / Profimedia

Mezi stanicemi Muzeum a Pražského povstání bude od pátku do pondělí zastaven provoz metra C. Dělníci budou vyměňovat staré dřevěné pražce za pevnější, betonové. Náhradní dopravu mezi zastávkami Hlavní nádraží a Pražského povstání zajistí autobusy XC.

„Práce začnou v pátek 15. dubna přibližně ve 4.30 a skončí v pondělí 18. dubna 2022 před půlnocí,“ uvedl dopravní podnik v tiskové zprávě. „Kromě pražců dělníci vymění dilatační zařízení v Nuselském mostě za nový typ s pohyblivou kolenovou kolejnicí včetně upevnění a dřevěných pražců,“ informovala mluvčí DPP Aneta Řehková.

Výluk přibyde

Na lince C jsou v plánu další víkendové výluky v úseku z Nádraží Holešovice do Hlavního nádraží kvůli výměně stropní desky nad vestibulem stanice Florenc. První je plánována na druhou polovinu května, další pak na léto. Po dobu výluky bude posílen provoz linky číslo 135, která pendluje mezi Florencí a Chodovem.

Linka metra C je nejstarší v Praze, byla uvedena do provozu již v roce 1974, a tak si postupnou rekonstrukci zaslouží. Další výluku na trase C kvůli výměně pražců plánuje DPP od 17. do 20. listopadu.

Pražců je skoro 40 tisíc

V pražském metru je celkem 39 808 pražců, z toho jich je 19 397 na trase C. Výměna původních dřevěných pražců v síti pražského metra probíhá postupně už několik let. Nejčastěji právě v období prodloužených víkendů či prázdnin souvisejících se státními svátky.

„Bydlím přímo na Pražského povstání, takže jsem na tyto výluky už za ta léta zvyklá, ale stejně si vždy musím uvědomit, že musím jít na autobus, a ne na metro. Nejhorší je to pak s parkováním, protože náhradní autobusy zaberou skoro polovinu ulice směřující k Děkance, tak musím vždy přeparkovat včas,“ říká pro Přehledně24 Anna-Marie žijící v ulici U Děkanky.

„Je to tvrdá manuální práce, neboť nelze využít mechanizaci jako u povrchové železnice. Pražce jsou navíc v metru zabetonovány a nelze je vytáhnout z boku. Musí se demontovat obě kolejnice i se třetí, napájecí, a rozříznout pražec na tři části a vylomit. Protože mají nepravidelný tvar, pro nový betonový pražec je třeba lože ručně uzpůsobit,“ píše k procesu výměny web Z dopravy.

Zdroj: DPP, Novinky, Pražská Drbna, Z dopravy, Přehledně24

Autor: Žaneta Boučková



Související články