Okamura se snaží o vítězství ve volbách: Mléko za 12, máslo za 26 korun. Jak to doopravdy je?

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
Tomio Okamura
Zdroj: yakub88 / Shutterstock.com

Předvolební kampaně jsou v plném proudu. Politické strany se snaží vymyslet ty nejlepší cesty, jak si získat své voliče, a občas se nebojí zvolit marketingovou strategii, která je očividně cílená pouze na daný okruh občanů.

Mléko za dvanáct korun, máslo za dvacet šest. O těchto cenách mnozí sní a hnutí SPD Tomia Okamury toho náležitě využilo. V rámci předvolební kampaně uspořádá akci Český jarmark, která umožní lidem nakoupit potraviny za příjemné ceny.

Jak to doopravdy je?

„Přijďte si levně a férově nakoupit na Český jarmark SPD 2021. Ukážeme vám v praxi, jak dobře a levně dokážou čeští sedláci a zemědělci pěstovat a jak nám zahraniční řetězce kvůli EU deformují trh,“ uvádí SPD v rámci svého letáku.

Hnutí Tomia Okamury představilo leták se zvýhodněnými produkty, na které láká své voliče. Chce, aby dorazili na jarmark, se kterým plánuje objíždět města po celé republice. Takové párečky z Polska pořídíte s „férovou cenou SPD“ za pouhých padesát korun za kilogram místo běžných dvou seti korun.

Jak uvedl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza, všechny uváděné ceny supermarketů jsou zavádějící. Prezentované „férové ceny SPD“ pokrývají farmářům pouze výrobní náklady, což znamená, že jsou farmáři spíše poškozeni.

Návštěvníci jarmarku však o této informaci nevědí a vyrazí na nákupy ve velkém. Samotná města očekávají velký nával lidí z jiných měst, kteří si pro párečky za padesát korun nebo máslo za dvacet šest korun vystojí frontu i několik metrů dlouhou.

Předvolební kampaň se snahou získat hlasy

„Všechny inzerované ceny jsou samozřejmě nižší než ceny na trhu, podle mě je téměř jisté, že jsou prostřednictvím SPD nějak dotovány, a jde tedy o formu předvolební agitace,“ uvedl agrární analytik Petr Havel.

Zvláštní je i propagace samotného Českého jarmarku, který má odstartovat v srpnu a září letošního roku. „Náš sedlák, dobrý sedlák,“ stojí v propagačním letáku. Důležité je si však uvědomit, jak to na farmářských trzích chodí.

Produkty od českých farmářů bývají často dražší než ty ze supermarketů. Lidé si právě při nákupu farmářských produktů platí za kvalitu a také oceňují práci farmářů, kteří se starají o chod farem.

Hnutí SPD Tomia Okamury avizuje, že vrátí levné a kvalitní potraviny do českých supermarketů, čímž si získává pozornost především u starších občanů.

Zdroj: Aktuálně.cz

Autor: František Olša



Související články