Tesco půjde znovu před soud. Po Rohlíku jej zažaloval i Lidl

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
tesco
Zdroj: Profimedia

Potravinový řetězec Tesco už několik týdnů vede soudní spor s portálem Rohlík.cz, který ho zažaloval za porovnávání cen s těmi jejich, a to dokonce v hanlivé kampani s názvem „Nenechte se opít“. Jenže zatímco Tesco nevyřešilo ani tento spor, už má na krku další obvinění, tentokrát od německého velikána.

Lidl, který působí i na našem území a který má kořeny u našich germánských sousedů, obvinil Tesco, že se pokouší čerpat z jeho popularity. Důvodem je grafika jeho nového systému upozorňování na snížené ceny pro držitele Clubcard. Ten se totiž až podivně podobá ochranné známce Lidlu.

To podle zástupců řetězce samozřejmě není náhoda, a požadují proto po Tescu náhrady za způsobené škody a okamžitou změnu. Program, který funguje v ČR už 12 let a využívá ho podle Kupi přes 1,2 milionu lidí zavedl totiž nyní takzvané Clubcard ceny. A právě ty jsou problémem.

Stovky produktů

Clubcard ceny by se měly podle všeho stahovat na stovky produktů z celého sortimentu, a to dokonce jak na spotřební, tak i nespotřební zboží. „Naší snahou je přinášet zákazníkům stále něco nového, co jim nejen pomůže výrazně ušetřit, ale také nabídnout sortiment, který ocení jak z hlediska kvality, tak i oblíbenosti,“ popsala projekt generální ředitelka společnosti Katarína Navrátilová.

„Proto je naší ambicí Clubcard ceny rozšiřovat na čím dál širší škálu produktů, které zákazník nalezne v našich prodejnách. Clubcard ceny se budou týkat jak potravin, tak i nepotravinářského zboží, například naší módní značky F&F. Prostřednictvím takto nastavených cen získají zákazníci okamžitou výhodu plynoucí ze svého členství v našem věrnostním programu,“ dovysvětlila.

Jenomže tato propagace má jeden velký problém. Využívá barvy, které jsou typické pro Lidl, tedy modrou a žlutou. Zástupci německého řetězce to vnímají jako snahu zneužít dobré pověsti obchodu a přiživit Tesco na tom, co vybudoval Lidl.

Zákaznický průzkum domněnky potvrzuje

Lidl se svou domněnku rozhodl potvrdit zákaznickým průzkumem. Ten podle webu AAzdraví ukázal, že si skutečně s barvami lidé spojí právě tento obchod a příliš nerozumí tomu, proč Tesco zvolilo takový tah i přes riskování své pověsti a velkých pokut.

„Když jsem to viděla, myslela jsem si, že se někde stala chyba. Že se někdo přepsal a místo Lidlu napsal na modro-žlutou tabulku Tesco. Podle mě je jasné jako facka, že tím na sebe Tesco upozorňuje na úkor Lidlu,“ míní pro Přehledně24 zákaznice Jiřina.

„Mě to tedy nenapadlo, že by to mohlo nějak souviset s Lidlem. Přece jdu nakupovat do Tesca, tak proč by mi to mělo připomínat Lidl? Je mi jedno, jakou barvou je sleva označena, hlavně že ji na první pohled rozpoznám,“ sdělil pro Přehledně24 pan Bohumil.

Lidl podal na Tesco žalobu a požaduje po něm jako odškodnění několik milionů eur. Britský velikán ale považuje celou informaci za výmysl a vzkázal přes média, že se bude u soudů rozhodně bránit. Vzhledem k tomu, že v současné době vede spor i s Rohlíkem, bude mít nejspíš pořádně co dělat.

Zdroj: Bridge, Kupi, AAzdraví, Přehledně24, Tesco, MediaGuru

Autor: Šárka Cvrkalová



Související články