Vláda připravila kampaň k 30. výročí vzniku České republiky. Místo občanů v ní ale figurují modelové z reklam

od Soňa Jiroutová
2 minuty čtení
Ceska republika
Zdroj: JAN SALAČ / MAFRA / Profimedia

Rok 2023 se nese v duchu oslav 30. výročí vzniku České republiky. Při této příležitosti Vláda ČR spustila kampaň pod názvem 30 let České republiky, ve které zobrazuje úspěchy, jichž jsme jako samostatná země dosáhli.

Kampaň 30 let České republiky poběží od 6. února do 19. března 2023 a její součástí jsou videospoty, které si můžete prohlédnout zde.

Kampaň probíhá na různých místech

„V průběhu třiceti let jsme prošli i řadou emotivních i náročných zkoušek, ale dokázali jsme je zvládnout. Občané naší země projevili obrovské odhodlání, sounáležitost a solidaritu,“ uvádí ke kampani Pavel Lupjan, vedoucí Oddělení strategické komunikace Úřadu vlády ČR.

Kampaň poběží v různých komunikačních prostředcích, aby oslovila konkrétní cílové skupiny. Občané se s ní tak mohou setkat v televizi, na sociálních sítích, v tisku, rozhlase či na různých webech.

Pro účely kampaně byly vytvořeny webové stránky 30 let České republiky, kde si lze prohlédnout fotogalerii hlavních milníků historie naší země po jednotlivých rocích. Občané zde najdou fotografie ze zvolení Václava Havla prezidentem či vítězství hokejového týmu na olympijských hrách v Naganu.

Součástí přehledu jsou i živelné katastrofy, které naši zemi postihly, a solidarita občanů.

Vysoká cena za nízkou kvalitu?

Kampaň připravilo Oddělení strategické komunikace Úřadu vlády ČR ve spolupráci s agenturou Lion Communications, která vyhrála výběrové řízení s nabídnutou cenou 7 524 537,77 Kč bez DPH.

Za zpracováním videospotů pak stojí filmařská firma Punk Film, s. r. o., která je za videa kritizována. Dle serveru iDNES je provedení videospotů totiž nepovedené a využívá archivy a fotobanky. Diváci tak mohou vidět záběry seniorů, které pocházejí z reklamy na doplňky stravy.

Firma se však brání, že pouze postupovali na základě přání zadavatele. „Skutečně jsme to dělali a za nás je to naprosto v pořádku,“ uvedl pro iDNES majitel Ondřej Beránek.

„My to respektovali. Cena naprosto odpovídá realizaci, protože za 294 tisíc korun skutečně spoty natočit nejdou. Reklamní spot se pohybuje kolem milionu a výš,“ dodal Beránek a jeho slova potvrdil i Lupjan s tím, že v zakázce opravdu nebylo uvedeno, aby se jednalo o originální záběry.

Diskutující pod článkem serveru iDNES celkovou cenu za kampaň kritizují. Někteří chápou, že za tuto cenu je nemožné udělat originální kampaň, jiní však píšou, že kampaň samotná je zcela zbytečná a připomínat si výročí republiky lze i jinak než předraženými spoty.

„To vládě naše republika opravdu nestojí za originální a autentickou kampaň?“ píše například jeden z diskutujících. „Cca 300.000 Kč je cena už neuvěřitelná. Neuvěřitelně nízká. Vláda zřejmě ve výběrovém řízení vybrala nejlevnějšího dodavatele,“ píše další.

Zdroj: Vláda ČR, 30 let ČR, iDNES, YouTube

Autor: Soňa Jiroutová



Související články