Česká pošta zavádí digitální identitu zákazníka. Prozatím bude dostupná jen u služby Balíkovna

od Soňa Jiroutová
2 minuty čtení
Ceska posta
Zdroj: Profimedia

V rámci pokračující digitalizace svých služeb zavedla nyní Česká pošta tzv. digitální identitu. Bude mít funkci přihlašování a zároveň bude sloužit jako uživatelský účet, kde se budou shromažďovat informace o zásilkách a jiných službách. Aktuálně ji občané mohou využít zatím jen v Balíkovně.

„Jednodušší využívání služeb, samoobslužnost, bezpečnost a transparentnost při nakládání se zákaznickými daty jsou pro moderní podobu České pošty klíčové. Řešení zákaznické identity je základním kamenem na cestě za dosažením tohoto cíle,“ uvedl v tiskové zprávě k digitální identitě Roman Knap, generální ředitel České pošty.

Moje Balíkovna

V rámci Balíkovny, kterou se Česká pošta snaží během měsíce října více zviditelnit zásilkami za 10 Kč, se na webových stránkách občanům nabídla záložka Moje Balíkovna. Po registraci do této služby každý uživatel uvidí kompletní přehled svých balíků a kde se právě nacházejí.

Moje Balíkovna je jen začátek celého procesu. Dle tiskové zprávy České pošty bude služba postupně rozšířena na veškeré služby včetně poštovních zásilek, financí nebo požadavků. Za tímto účelem bude připravena mobilní aplikace Pošta Online.

Služba bude fungovat na principu nové generace SAP Customer Data Cloud a pro Českou poštu ji vytvořila společnost SAP. Díky SAP Customer Data Cloud budou mít snadnější práci i zaměstnanci pošty, kteří získají kompletní přehled o registrovaných občanech.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Česká pošta (@ceska_posta)

„Tým České pošty společně s Brighten Digital a dalšími dodavateli dokázali řešení nasadit v řádu měsíců, což považujeme v tak velkém a komplexním podniku za skvělý výsledek a máme velkou radost, že se potvrzuje naše strategie zaměřená na špičkové systémy nové generace,“ dodal v tiskové zprávě Michal Froněk, manažer pro zákazníky veřejného sektoru v SAP ČR.

Dle serveru Živě se odhaduje, že by se ještě do konce roku mohlo ke službě přihlásit 100 tisíc uživatelů.

Reakce na sociálních sítích

Česká pošta využila pro propagaci digitální identity zákazníka také sociální sítě facebook a instagram.  Zejména na první zmíněné síti se začali vyjadřovat zákazníci Balíkovny.

Zatím se dle reakcí uživatelů Česká pošta setkala spíše s pozitivními reakcemi a je vidět, že aktuální nabídka „balík za 10 Kč“ přinesla žádaný úspěch a lidé si služby Balíkovny chválí.

Reagující se ale spíše zaměřili na hodnocení služby, nikoliv na samotnou identitu. K ní se vyjádřilo zatím jen minimum sledujících.

Jeden z nich se tak podivuje nad vznikem nové identity, protože již existuje identita občana. Jiný zase nevěří společnosti SAP a jejímu uchování údajů. Objevily se ale samozřejmě i reakce na nekvalitní doručování balíků Českou poštou, což je velmi časté téma pod všemi příspěvky této instituce.

Zdroj: Česká pošta, Živě, Facebook, Instagram

Autor: Soňa Jiroutová



Související články