Koalice Spolu bojuje o voliče zvláštním způsobem. Tohle je její taktika

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
koalice spolu
Zdroj: Profimedia

Do kampaně se koalice Spolu (ODS, KDU-ČSL, TOP 09) pustila s pořádnou vervou a rozhodla se ji pojmout po svém. O voliče se rozhodla bojovat na všech frontách. Informuje o tom iDNES.cz.

Koalice například navštíví 109 kin, ve kterých budou promítat film Ženy v běhu. Vnímají to jako krok k tomu, že mohou být v přímém kontaktu s voličem. „Nejde jen o to promítání filmu, ale voliči, kteří o to budou mít zájem, si budou moci promluvit s našimi kandidáty,“ řekla šéfka TOP 09 Markéta Pekarová Adamová.

Koalice ale podle všech informací potvrdila, že se pokusí i o reklamu zvanou „door to door“. V překladu to znamená, že budou chodit její členové od jednoho domu k druhému, zvonit na lidi, a potencionální voliče tak osloví rovnou u nich doma.

Podle iDNES se koalice pochlubila i tím, kolik volebních novin se jí podařilo rozdat mezi voliče. Za uplynulých čtrnáct dnů jenom v Praze rozdala 350 tisíc kusů volebních novin. Ale zatím jich mají dost, nechala si je totiž vytisknout v celkovém nákladu 2,8 milionu kusů.

Jasno mají i v tom, kdo to všechno zaplatí

V návaznosti na to šéf poslanců Zbyněk Stanjura za ODS řekl, že počítá s tím, že druhé číslo volebních novin budou tisknout v počtu 5 milionů kusů. Koalice dokonce vsadila i na tři stand-up komiky, kteří s propagací jejího volebního programu pomohou i na sociálních sítích.

Jasno mají strany i v tom, kdo do kampaně přesně kolik peněz dá. „Naše výdaje jsou rozděleny v zásadě podle počtu kandidátů, 55 procent nákladů kampaně platí ODS, 25 procent nákladů platí KDU-ČSL a 20 procent platí TOP 09,“ řekl Stanjura pro iDNES.cz.

Pojala to opravdu ve velkém

Aby svůj program koalice Spolu mohla veřejně představit novinářům, vybrala si pro to místo pod Čechovým mostem na nábřeží Edvarda Beneše, jen malý kousek od Úřadu vlády. Svůj program zahájila tím, že na místo přijela velkým volebním autobusem.

Někteří novináři si ale museli rýpnout do tohoto velkolepého příjezdu. „„Nebuďme tak moc zahledění do České republiky, prostě volební autobus je něco úplně obvyklého v zahraničí, běžně se používá,“ podotkl Fiala pro iDNES.cz.

„Prostě máme autobus Spolu a neohlížíme se někam do minulosti. Je to něco, co si myslíme, že k dobré, profesionálně vedené silné volební kampani prostě patří,“ odvracel následně Fiala narážku jednoho z novinářů, který narážel na fakt, že v 90. letech autobus využil i tehdejší předseda strany ČSSD Miloš Zeman a dal mu výstižné jméno Zemák.

Autor: Ivan Glaser



Související články