Za Okamury bude ještě lépe. Novou kampaní prý kleslo SPD na Babišovu úroveň

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
tomio okamura
Zdroj: Jakub Poláček / CNC / Profimedia

Za Babiše bude líp. Tuto větu hlásají billboardy u silnic už nějaký ten týden. Kvůli této kampani se v médiích strhla doslova mela, nikdo ale netušil, co přijde za pár dní. Strana SPD totiž přišla s billboardy vlastními, které kopírují vzhled těch Babišových, hlásají ale, že za Okamury bude ještě lépe.

O Babišových billboardech se mluvilo dlouho. Strana ANO totiž nejprve tvrdila, že osoby na plakátech a videích jsou obyčejní lidé, kteří přišli za Babišem dobrovolně s tím, že chtějí promluvit. Později ale vyšlo najevo, že jsou všechny tváře nové kampaně nějak spojeny s hnutím ANO.

Bývalá ministryně financí Alena Schillerová navíc na CNN Prima NEWS přiznala, že byla kampaň zaplacena z peněz Babišova hnutí. Sotva se ale trochu utišila debata okolo těchto billboardů, objevily se nové. Tomio Okamura přišel s kopií, kterou zároveň propaguje stranu SPD, zároveň ale také zesměšňuje Babiše a jeho kampaň.

Naprostá kopie

Jsme proti válce, za Okamury bude ještě líp. To je jen jeden z mnoha sloganů na nových billboardech, které se objevily kolem dálnice v České republice. Další například hlásají, že SPD zastaví zdražování. To všechno v černobílém designu, který použil na plakátech i Babiš.

Tváře „obyčejných lidí“ z původních billboardů nahradila hlava Okamury, dokonce i písmo je naprosto totožné s tím prvním. Okamura si ale neuvědomil jednu věc. Okopíroval Babišův nápad, prosadil se a možná politika částečně zesměšnil, lidé ale mají na jeho billboardy smíšené názory a zdá se, že si spíše zadělal na problémy.

„Když jsem to viděl, nevěřil jsem svým očím. U Babiše mi to přišlo jako šílenost. Nečekal jsem ale, že to někdo může ještě zhoršit. Pan Okamura se nepoučil, když v médiích četl, jak lidé Babiše zostuzují? Nejsem volič ani jednoho z těchto politiků a po téhle kauze se moje negativní postoje k nim jenom prohloubily,“ říká pro Přehledně24 Jáchym, který kolem billboardů jezdí téměř denně do práce.

„Upřímně mě to pobavilo. Netušil jsem, že někdy klesne Okamura na Babišovu úroveň. Ani jednoho z pánů politiků nemám rád, ale SPD jsem částečně uznával. Teď už to ale vidím jinak,“ doplňuje jeho kamarád. „Místo aby řešily problémy, předhánějí se v blbosti,“ dodává.

Upozorňujeme na skutečně závažná témata

Tomio Okamura se podle Seznam Zpráv k celé své kampani vyjádřil, nevypadá to ale, že by čehokoli litoval, nebo že by měl pocit jakéhokoli selhání. Podle jeho slov má billboardová kampaň hned dvě své přednosti a obě naplňují to, co by měl takový projekt splňovat.

„Naše billboardy mají dvě roviny. Je to na jedné straně parodie na proklamace strany, která mluví o minulosti a byť je nyní formálně v opozici, tak v praxi se od pětikoalice programově příliš neliší,“ rýpl si Okamura do Babiše. Místo toho, aby se jeho billboardům zasmál, rozhodl se proti nim bojovat vlastní cestou.

„V té druhé zásadní rovině upozorňujeme na skutečně závažná témata současnosti, která vláda odmítá řešit, ovšem SPD nabízí konkrétní pozitivní řešení a díváme se do budoucnosti,“ dodal. „Jsme rádi, že naše kampaň inspirovala tolik lidí,“ uvedl pro iDNES mluvčí ANO Martin Vodička.

Podle experta na politický marketing Karla Komínka si ale ani hnutí ANO, ani hnutí SPD svou kampaní nijak nepomohla. Těžko říci, o co přesně SPD jde. Nemyslím si ale, že trumfování nějakých slibů, že za někoho bude ještě lépe, by jim mohlo nějak výrazně pomoci,“ dodal.

Zdroj: iDNES, Seznam Zprávy, Hospodářské noviny, CNN Prima NEWS, Twitter, Přehledně24

Autor: Šárka Cvrkalová



Související články