Transgender tiktokerka propaguje sportovní oblečení pro ženy. Je to jako kopnutí do zubů, tvrdí bývalá olympionička

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
Dylan Mulvaney
Zdroj: Profimedia

Dylan Mulvaney je transgender hvězda tiktoku. Nedávno se stala tváří ženského sportovního oblečení, což se nelíbí například bývalé olympioničce Sharron Davies. Ta její angažování v reklamě odsoudila a označila jej za kopnutí do zubů skutečným sportovkyním, které na sponzoring nedosáhnou.

Mulvaney má dle Forbes ve světě má mnoho obdivovatelů, protože dokáže na rovinu mluvit o tom, čím vším prochází.

V jednom ze svých videí na tiktoku propaguje influencerka ženské oblečení značky Nike. V tom se vyfotila i pro placený instagramový příspěvek. Jenže podle mnohých není ženou. A to i proto, že ještě neprodělala operaci pohlaví. A tak se na ni nahrnula vlna kritiky.

Odsoudila ji i bývalá olympionička

Reklama je spíše menší, a nejsou v ní tak nijak velké peníze. I tak ale na sociálních sítích čelí Nike kvůli ní kritice. Mulvaney samotná se rovněž potýká s negativními komentáři.

Jednou z osob, které se k situaci staví negativně, je bývalá plavkyně Sharron Davies. Ta reprezentovala Velkou Británii na olympijských hrách. Podle jejích slov je frustrující vidět, kolik Nike platí „nějakému mladíkovi“ za reklamu, když tak málo peněz jde do sponzoringu britských sportovkyň.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Dylan Mulvaney (@dylanmulvaney)

„Sportovní oblečení pro ženy propaguje muž. Je to frustrující. Na skutečné sportovkyně jde ze sponzoringu jen opravdu málo. Tu bolest, kterou cítím, bych přirovnala ke kopnutí do zubů,“ uvedla podle The Pinky News šedesátiletá bývalá profesionální plavkyně, která rovněž vystupuje proti chápání pohlaví jinak než biologicky.

„Pokud trans komunita skutečně věří, že může změnit biologické pohlaví, projeví se to na chromozomech a DNA: problém vyřešen. Opravdu existuje jednoduché řešení. Použijte vědu,“ napsala v jednom ze svých posledních tweetů.

Jediné, co podle slov Davies v současné době sportovkyním zbývá, je protestovat. Široká veřejnost totiž problém nevnímá. Podle New York Post proto vyzvala Davies k bojkotu celé reklamy.

„Ta reklama působí jako parodie na to, jaké jsou ženy. V minulosti bylo vždy považováno za urážku říkat o někom, že ‚běhá jako holka‘. A tady máme někoho, kdo se chová velmi nesportovně,“ vysvětluje Davies.

Buďte shovívaví, prosí Nike

Na protesty proti reklamě společnost Nike zareagovala prosbou, aby byla veřejnost k Mulvaney shovívavá. „Buďte laskaví a povzbuzujte se navzájem,“ vyzvala na instagramu veřejnost.

Společnost Nike se také zavázala k tomu, že na sociálních sítích odstraní nenávistné komentáře mířené na onu influencerku.

„Jste nezbytnou součástí úspěchu komunity! Vítáme komentáře, které přispívají k pozitivní a konstruktivní diskusi. Nenávistné projevy a šikana budou odstraněny,“ uvádí společnost.

Zdroj: Forbes, TikTok, The Pinky News, New York Post, Fox News

Autor: Šárka Cvrkalová



Související články